מה זה שיווק דיגיטלי?

משתמש באינטרנט, במכשירים ניידים, במדיה החברתית, במנועי חיפוש ובערוצים אחרים כדי למשוך צרכנים. שיווק דיגיטלי הוא דרך חדשה להגיע ללקוחות ודרך חדשה להבנת התנהגות לקוחות לעומת שיווק מסורתי.

הבנת השיווק הדיגיטלי

שיווק דיגיטלי מכוון לקבוצת לקוחות ספציפית והוא אינטראקטיבי. השיווק הדיגיטלי נמצא במגמת עלייה הכוללת פרסומות על תוצאות חיפוש, מייל, פרסומות וציוצים לקידום מכירות – כל מוצר שמשלב שיווק עם משוב לקוחות או אינטראקציה דו כיוונית בין חברה ללקוח. שיווק באינטרנט שונה משיווק דיגיטלי. שיווק באינטרנט הוא פרסום באינטרנט בלבד, בעוד ששיווק דיגיטלי יכול להתנהל באמצעות מכשירים ניידים, פלטפורמות subway, משחקי וידאו או יישומי סמארטפונים.

שיווק באתרים

האתר הוא הליבה של כל פעילויות השיווק הדיגיטלי. זהו ערוץ חזק מאוד בפני עצמו, אך זהו גם מתווך הנדרש לביצוע פעילויות שיווק מקוונות שונות. על האתר לייצג את המותג, המוצר והשירות בצורה ברורה ובלתי נשכחת. הוא צריך להיות מהיר, מתאים למכשירים ניידים וקל לשימוש.

פרסום של תשלום לקליק (PPC)

פרסום PPC מאפשר למשווקים למשוך משתמשי אינטרנט בפלטפורמות דיגיטליות רבות באמצעות פרסום בתשלום. משווקים יכולים להקים קמפיינים של PPC בגוגל, בינג, לינקדאין, טוויטר, פינטרסט או פייסבוק, ולהציג את המודעות שלהם בפני משתמשים המחפשים מונחים הקשורים למוצרים או שירותים. קמפיינים מסוג PPC יכולים לפלח משתמשים על פי המאפיינים הדמוגרפיים שלהם (למשל, לפי גיל או מין), ואף יכולים למקד לתחומי העניין או המיקום הספציפיים שלהם. פלטפורמות ה- PPC הפופולריות ביותר הן מודעות Google ו- Facebook.

שיווק באמצעות תוכן

המטרה של שיווק באמצעות תוכן היא למשוך לקוחות פוטנציאליים באמצעות תוכן. התוכן מתפרסם בדרך כלל באתר ואז מקודם באמצעות מדיה חברתית, שיווק במייל, קידום אתרים ואפילו פעילויות PPC. כלים לשיווק תוכן כוללים בלוגים, ספרים אלקטרוניים, קורסים מקוונים, אינפוגרפיקה, פודקאסטים וסמינרים ברשת.

שיווק בדוא"ל

שיווק בדוא”ל הוא עדיין אחד מערוצי השיווק הדיגיטלי היעילים ביותר. אנשים רבים מבלבלים בין שיווק בדוא”ל לבין דואר זבל, אך יש הבדל. שיווק בדוא”ל הוא אמצעי לשמירה על קשר עם לקוחות פוטנציאליים או אנשים שמתעניינים במותג שלך. משווקים דיגיטליים רבים משתמשים בכל שאר ערוצי השיווק הדיגיטלי כדי להוסיף לידים לרשימות הדוא”ל שלהם, ואז יוצרים ערוצי רכישת לקוחות באמצעות שיווק בדוא”ל כדי להמיר לידים אלה ללקוחות.

שיווק ברשתות חברתיות

המטרות העיקריות של פעילויות שיווק ברשתות חברתיות הן מודעות למותג ובניית אמון חברתי. ככל שתעמיקו בשיווק ברשתות החברתיות תוכלו להשתמש בו בכדי להשיג לקוחות פוטנציאליים ואף לשמש כערוץ מכירה ישירה.

שיווק שותפים

בשיווק שותפים משתמשים באנשים מפורסמים ואושיות שיש להם השפעה במדיה החברתית. המשפיעים יקדמו מוצרים של אחרים וירוויחו עמלות בכל פעם שהם מוכרים או מציגים לידים למכירות. לחברות ידועות רבות, כמו אמזון, יש תוכניות שותפים שמשלמות מיליוני דולרים בחודש לאתרים שמוכרים את המוצרים שלהם.

שיווק וידאו

יוטיוב הפכה למנוע החיפוש השני בפופולריות, ומשתמשים רבים פונים ליוטיוב לפני שהם מקבלים החלטות רכישה, לומדים ידע, קוראים ביקורות או נרגעים. ישנן מספר פלטפורמות לשיווק וידאו, כולל פייסבוק וידיאו, אינסטגרם ואפילו TikTok, באמצעותן ניתן להפעיל קמפיינים לשיווק וידאו. על ידי שילוב וידאו עם SEO, שיווק באמצעות תוכן וקמפיינים שיווקיים רחבים יותר של מדיה חברתית, חברות יכולות להשיג את ההצלחה הרבה ביותר.

שירות SMS

חברות ועמותות משתמשות גם בהודעות SMS או הודעות טקסט כדי לשלוח מידע על המבצעים האחרונים שלהן או לספק הזדמנויות ללקוחות מוכנים. מועמדים פוליטיים המתמודדים לכהונה משתמשים גם בקמפיינים להעברת הודעות SMS כדי להפיץ מידע חיובי על הפלטפורמות שלהם. עם התקדמות הטכנולוגיה, קמפיינים רבים מסוג “SMS-to-Give” מאפשרים ללקוחות גם לשלם או לתרום ישירות באמצעות הודעות טקסט פשוטות.

אתגרי השיווק הדיגיטלי

שיווק דיגיטלי מציב אתגרים מיוחדים. ערוצים דיגיטליים מתפתחים במהירות, ומשווקים דיגיטליים חייבים לעקוב מקרוב אחר אופן הפעולה של ערוצים אלה, אופן השימוש במקבליהם וכיצד להשתמש בערוצים אלה כדי לשווק ביעילות את המוצרים או השירותים שלהם. בנוסף, קשה יותר ויותר למשוך את תשומת ליבו של הצרכן, מכיוון שזה מוצף יותר ויותר על ידי פרסום תחרותי. משווקים דיגיטליים גם צריכים לנתח את כמויות הנתונים הגדולות שהם לוכדים ואז להשתמש במידע זה במאמצי שיווק חדשים. האתגר בלכידת נתונים ושימוש יעיל מדגיש כי שיווק דיגיטלי דורש גישה שיווקית המבוססת על הבנה מעמיקה של התנהגות הצרכנים.