לפני שאסביר איך מקדמים אתר בגוגל צריך להבין קודם מה זה בעצם קידום אורגני או SEO. קידום אורגני הוא פעולת האופטימיזציה שמבצעים באופן קבוע ומתמשך לאתר על מנת שיגיע למיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש האורגניות (אלה שמתחת למודעות בתשלום) במנועי החיפוש הפופולאריים (כמו גוגל).
חשוב לציין שSEO לא כולל רק אופטימיזציה לאתר, אלא מכיל בתוכו כמה חוקי שיווק דיגיטלי שכדאי להקפיד עליהם. כגון: תוכן שיווקי, יחסי ציבור, מיתוג, אופטימיזציה ליחס ההמרה, קוד ופיתוח אתרים, עיצוב תוכן, חווית משתמש ועוד..
אוקיי, אחרי שהבהרנו את העניין הזה, אפשר להתחיל לפרט את השלבים בתהליך קידום אתר בגוגל.
מחקר מילות מפתח צריך להיות השלב הראשון שאתם מבצעים, מפני שתרצו שכל התוכן באתר שלכם יהיה תואם למושגים שאנשים מחפשים בגוגל. כשאתם מבצעים אופטימיזציה באתר שלכם סביב מילות המפתח האלה, אתם בעצם עוזרים לגוגל לדרג אתכם עבור המילים האלו ולהיחשף בפני קהל היעד שמחפש את אותם מושגים.
לאחר שביצעתם את השלב הראשון, השלב הזה אמור לעבור חלק. ברגע שיש לכם רשימת מילות מפתח, כל מה שנותן הוא לכתוב כתבה איכותית עבור כל מילת מפתח שתרצו לקדם בנפרד.
בשלב זה תצטרכו לבצע אופטימיזציה לכל כתבה באתר שלכם סביב מילת מפתח אחת. אם אתם מתחילים, כדאי לבחור במילת מפתח עם זנב ארוך- מושגים אלו לא יהיה עם נפח חיפוש גבוה, אבל הם פחות תחרותיים, כך שיהיה לכם יותר סיכוי להופיע במקום הראשון בגוגל כאשר מישהו יחפש את המושגים האלה.
צ'ק ליסט שכדאי לעקוב אחריו בעת ביצוע אופטימיזציה לתוכן:
בניית מערך קישורים לאתר זה החלק הקשה ביותר והחשוב ביותר בעת קידום אתר בוגל. בעיקרון אם אין לכם קישורים מאתרים אחרים המפנים אל האתר שלכם , ככל הנראה של תדורגו כל כך גבוה בגוגל.
יש חשיבות גם למיקום הלינק בדף, לאתר המפנה אליכם ומה הסמכותיות והחוזק של האתר ממנו יוצא הקישור בעיניי גוגל. ככל שהאתר יותר סמכותי כך תקבלו יותר סמכותיות לאתר שלכם.
חשוב לדעת שככל שתשתמשו יותר בכלים שגוגל מציעה, כך הסיכוי שלכם להיות מדורגים גבוה בתוצאות החיפוש עולה. גוגל יצרה את הכלים האלו והנגישה אותה לכולם על מנת שישתמשו בהם.
אם אתם מעוניינים בקידום האתר שלם בגוגל ורוצים להופיע בדף ראשון ובמקומות גבוהים בתוצאות החיפוש, פנו אליי בעמוד יצירת קשר או שלחו ואוטסאפ. אשמח לעזור לכם להגיע לקהל יעד גדול יותר ולהשיג יותר חשיפה במנוע החיפוש של גוגל.