קידום אתרים בגוגל

לפני שאסביר איך מקדמים אתר בגוגל צריך להבין קודם מה זה בעצם קידום אורגני או SEO. קידום אורגני הוא פעולת האופטימיזציה שמבצעים באופן קבוע ומתמשך לאתר על מנת שיגיע למיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש האורגניות (אלה שמתחת למודעות בתשלום) במנועי החיפוש הפופולאריים (כמו גוגל).

חשוב לציין שSEO לא כולל רק אופטימיזציה לאתר, אלא מכיל בתוכו כמה חוקי שיווק דיגיטלי שכדאי להקפיד עליהם. כגון: תוכן שיווקי, יחסי ציבור, מיתוג, אופטימיזציה ליחס ההמרה, קוד ופיתוח אתרים, עיצוב תוכן, חווית משתמש ועוד..

אוקיי, אחרי שהבהרנו את העניין הזה, אפשר להתחיל לפרט את השלבים בתהליך קידום אתר בגוגל.

שלב ראשון: מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח צריך להיות השלב הראשון שאתם מבצעים, מפני שתרצו שכל התוכן באתר שלכם יהיה תואם למושגים שאנשים מחפשים בגוגל. כשאתם מבצעים אופטימיזציה באתר שלכם סביב מילות המפתח האלה, אתם בעצם עוזרים לגוגל לדרג אתכם עבור המילים האלו ולהיחשף בפני קהל היעד שמחפש את אותם מושגים.

שלב שני: תוכן 

לאחר שביצעתם את השלב הראשון, השלב הזה אמור לעבור חלק. ברגע שיש לכם רשימת מילות מפתח, כל מה שנותן הוא לכתוב כתבה איכותית עבור כל מילת מפתח שתרצו לקדם בנפרד.

שלב שלישי: אופטימיזציה לתוכן בשביל גוגל

בשלב זה תצטרכו לבצע אופטימיזציה לכל כתבה באתר שלכם סביב מילת מפתח אחת. אם אתם מתחילים, כדאי לבחור במילת מפתח עם זנב ארוך- מושגים אלו לא יהיה עם נפח חיפוש גבוה, אבל הם פחות תחרותיים, כך שיהיה לכם יותר סיכוי להופיע במקום הראשון בגוגל כאשר מישהו יחפש את המושגים האלה.

צ'ק ליסט שכדאי לעקוב אחריו בעת ביצוע אופטימיזציה לתוכן:

  • תכללו את מילת המפתח המרכזית שלכם בהתחלת הכתבה- מומלץ במאה מילים הראשונות. 
  • תכללו את מילת המפתח בכותרת הראשית של הכתבה. 
  • תכללו את מילת המפתח בכתובת הURL של עמוד הכתבה.
  • תכללו את מילת המפתח בתיאור התמונה בעמוד (ALT TEXT).
  • הכניסו קישורים פנימיים בכתבה, כך כשגוגל יסרוק את העמוד הוא יגיע גם לעמודים נוספים באתר שלכם, מה שיעזור לכם להיות מדורגים יותר גבוה בתוצאות החיפוש.
  • השתמשו במילים נרדפות למילת המפתח (כמו "בניית אתרים"/"הקמת אתרים").
  • תכללו את מילת המפתח בתיאור מטא של העמוד.
  • וודאו שהאתר רספונסיבי והתצוגה במובייל נוחה למשתמש.
  • השתמשו במילת המפתח לפחות 2-3 אחוז מכלל התוכן. כלומר על כל 100 מילים לציין את מילת המפתח 2-3 פעמים באופן טבעי ולא מאולץ.

שלב רביעי: בניית מערך קישורים

בניית מערך קישורים לאתר זה החלק הקשה ביותר והחשוב ביותר בעת קידום אתר בוגל. בעיקרון אם אין לכם קישורים מאתרים אחרים המפנים אל האתר שלכם , ככל הנראה של תדורגו כל כך גבוה בגוגל.

יש חשיבות גם למיקום הלינק בדף, לאתר המפנה אליכם ומה הסמכותיות והחוזק של האתר ממנו יוצא הקישור בעיניי גוגל. ככל שהאתר יותר סמכותי כך תקבלו יותר סמכותיות לאתר שלכם.

שלב חמישי: שימוש בכלים של גוגל

  1. גוגל סרצ' קונסול (search console)– כלי חינמי של גוגל ומאוד שימושי לביצוע אופטימיזציה בגוגל. באמצעות כלי זה תוכלו לעקוב אחר ביצועי האתר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל. באצמעותו תוכלו: לראות איזה מילות מפתח הביאו לכם הכי הרבה תנועה לאתר, ליצור מפת אתר, לתקן שגיאות באתר, לקבל המלצות שיפור מגוגל ועוד.
  2. גוגל אנליטיקס (google analytics)– הדרך הטובה ביותר לראות איך אנשים מגיעים אל האתר שלכם ומה הם עושים בו. באמצעות כלי זה תוכלו: לראות כמה תנועה מגיעה לאתר מגוגל, לראות איזה עמודים באתר שלכם מביאים הכי הרבה תנועה, לראות האם התנועה גדלה ואם כן בכמה, לזהות אתרים ומקורות אחרים שהפנו אליכם תנועה, תוכלו לראות מה זמן השהייה הממוצע בכל דף וכמה צפיות היו לו.
  3. גוגל טרנדס (google trends)– באמצעותו תוכלו לראות את החיפושים החמים ביותר בגוגל, לחפש לפי מדינות ספציפיות, תקופות, שנים, ולבצע השוואות. 
  4. גוגל אדס (google ads)– הכלי באמצעותו תבצעו מחקר מילות מפתח, תוכלו לראות נפחי חיפוש ועלות ממוצעת לקליק בפרסום ממומן עבור כל מילת חיפוש.

חשוב לדעת שככל שתשתמשו יותר בכלים שגוגל מציעה, כך הסיכוי שלכם להיות מדורגים גבוה בתוצאות החיפוש עולה. גוגל יצרה את הכלים האלו והנגישה אותה לכולם על מנת שישתמשו בהם.

אם אתם מעוניינים בקידום האתר שלם בגוגל ורוצים להופיע בדף ראשון ובמקומות גבוהים בתוצאות החיפוש, פנו אליי בעמוד יצירת קשר או שלחו ואוטסאפ. אשמח לעזור לכם להגיע לקהל יעד גדול יותר ולהשיג יותר חשיפה במנוע החיפוש של גוגל.

עוד לא הצטרפת לניוזלטר שלי?

הירשמי כאן כדי לקבל מלא ערך, ידע וכלים שיעזרו לך בשיווק העסק שלך ויקפיצו אותו לשלב הבא!

×
דילוג לתוכן